فیلم‌هایی که +18 هم نباید ببینند!

پیوند ها

فیلم‌هایی که +18 هم نباید ببینند!

[نویسنده : Hatake kakashi | تاریخ ارسال : پنج شنبه 21 دی 1391

]

[ثبت ]

هیچ توجیه سنی وجود ندارد، فرقی نمی کند زیر 18 سال باشید یا حتی مرز چهل سال را هم رد کرده باشید، این فیلم ها مناسب شما نیست! 

چندی پیش با نوجوانی هم صحبت بودم که به راحتی آدرس سایت فیلتر شده ای را میداد که نه به خاطر مسائل سیاسی بلکه به خاطرمسائل اخلاقی فیلتر شده بود. جوانی که با این سایت از طریق دوستان هم مدرسه ای خودآشنا شده بود سایتی مربوط به مسائل مستهجن! مسئله ای که امروز نوجوان و جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می کنند و در میان آنان شیوع دارد. رسانه ها و محیط جامعه آنها را از سنین پایین به سمت مسائل جنسی سوق می دهد و این قشر را با بلوغ زود رس مواجه کرده اند. عاملی که رسانه ها بسیار در آتش آن می دمند.

رسانه ها به طور مستقیم و حتی ناخودآگاه در شکل دهی سبک زندگی افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان تاثیر دارند . و بسیاری از آنان با برنامه ریزی و هدفدار این شکل دهی را به سمتی خلاف باورهای ملی و دینی ما هدایت می کنند. ماهواره با شبکه هایی چون فارسی وان، من و تو و... تلفن همراه با فناوری بلوتوث و پیامکی خود، فضای مجازی با همه توان و.....

دسترسی به یک رسانه با محتوای پرنو در این عصر امری سخت به نظر نمی رسد در واقع مضامین غیر اخلاقی که نهادهای مادر تولید می کنند امروز به راحتی به دست مصرف کنندگانش می رسد، البته بیش از آنکه خوراک رسانی به مصرف کنندگان حاضر هدف باشد ، مقصود این است که دایره مصرف کنندگان را گسترش دهند و برای این امر برنامه ها و راه های گوناگونی تدبیر کرده اند.

رویکرد پرونوگرافی در فضای مجازی که از تهدید های ان به شمار می آید منزوی به نظر نمی رسد بلکه تبدیل به یک بیماری شده است.

مضامین جنسی مواردی است که در قالب های فیلم، عکس، داستان و..... بر روی رسانه ها قرار می گیرد و حتی برای آنها در شهر لس انجلس امریکا در لاس وگاس جشنواره سالیانه برگزار می شود در واقع نهادهایی که عزم تولید این نابهنجاری ها را دارند، نه تنها محدود نمی شوند بلکه تشویق هم می شوند . این با وجود قوانینی است که خود این جریانات، انها را وضع کردند اما چون ازادی بیان، فقط یک ژس سیاسی است در عمل زیاد رعایت نمی شود.

اما دور باطلی که سازندگان با تولید این موارد به دنبال ان هستند ایجاد بازار مصرف و کسب سود با فروش و عرضه محصولات رسانه ای پرنو و تاثیرات ان بر سبک زندگی افراد و همچنین ایجاد تغییر در عقاید و باورهای انان است.که در نهایت غرب را به دو مقصود خود می رساند کسب سود از بازار مصرف و جهانی شدن غربی! .


رسانه های جنسی به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا بتوانند شما را با پیام خود درگیر کرده و در دایره کاربرانشان قرار دهند. در واقع در یک زیست رسانه ای در عرصه جهانی غیر ممکن است شما در برابر این چنینی پیام هایی قرار نگیرید اما مهم این می باشد که شما چگونه نحوه مواجه خود را با چنین پیام هایی مدیریت کنید.

 

مواجه خود را مدیریت کنید.
                                                         

ماهواره و رسانه های مکتوب و رادیو از جمله رسانه هایی هستند که فرد در مواجه با آنها اختیار بیشتری در کنترل شرایط دارد. در ماهواره براحتی با فشار دادن یک دکمه می توانید مسیر خود را تغییر دهید و یا برنامه تماشای خود را هدفمند کنید. در برابر رسانه های مکتوب می توانید علاوه بر هدفمند کردن انتخاب در مواجه با چنین پیامی ازادامه بررسی آن منصرف شوید. می توانید پیچ رادیو را ببندید .در واقع برخی اوقات تعامل شکل گرفته از سر کنجکاوی و خروج از حد رسانه ای مجاز می باشد که می توان ان را مدیریت کرد. اما رسانه هایی هم هستند که مواجهه یا عدم مواجهه با اینگونه موارد درآن، کاملا در دست فرد می باشد. به عنوان مثال استفاده از بلوتوث در مترو؛ شما براحتی می توانید محیط ارتباطی را برقرار نکنید. با گذر از این رسانه ها، امروزه بیشترین فعالیت ها و رویکرد ها را به سمت دنیای جنسی در فضای مجازی شاهد هستیم، که این مسئله با رشد استفاده از اینترنت و ضریب نفوذ ان در کشورها از جمله کشور ما در شرایط خاص تری قرار می گیرد.
فضای مجازی پیشتاز

در فضای مجازی وب سایت، وبلاگ ،شبکه های اجتماعی و...بسیاری وجود دارند که دست به انتشار و اشتراک مسائل پرنو می زنند اما پیش از انکه شما به آنها دسترسی پیدا کنید آنها از راه های گوناگون خود را سر راه شما قرار می دهند ، دام هایی با گرایشات جنسی که از شما می خواهند کلیک کنید. کلیک اشتباهی که پیامدهای منفی جسمی و روحی به دنبال خواهد داشت. اینها گذرگاه هایی هستند که شما را به دل شاهراه های اصلی پورنوگرافی در فضای مجازی هدایت می کنند.

معمولا هر یک از ما با اینگونه موارد در فضای مجازی برخورد داشته ایم. هرزنامه ای که در اینباکس یا اسپم میلتان با آن برخورد کرده اید : روش آنلاین فیلم های مستهجن، با عضویت در سایت از آخرین اخبار فیلم ها و عکس های داغ مطلع شویدو.... یا لینک های تبلیغاتی در گوشه برخی سایت ها از سایت های زرد گرفته تا بازی آنلاین ها و....

رویکرد پرونوگرافی در فضای مجازی که از تهدید های ان به شمار می آید منزوی به نظر نمی رسد بلکه تبدیل به یک بیماری شده است که کارشناسان از آن با عنوان رابطه جنسی اینترنتی نام می برند و بحران هایی چون روابط جنسی آنلاین، اعتیاد به دیدن مسائل جنسی و..... را در پی دارد. فضای مجازی فراتر از ایجاد نابهنجاری های اخلاقی در این زمینه، بحران زا بوده و اسیب های اجتماعی، خانوادگی و فردی را در پی داشته است؛حتی قوانین بازدارنده هم نتوانسته و نمی تواند در فضای باز اینترنت از این روند جلوگیری به عمل آورند.


این روند نشات گرفته از فضای اینترنت، تا حدی است که به ایجاد کلینیک هایی برای درمان افراد معتاد جنسی اینترنتی انجامیده است، پژوهشی که در سال 2009 در موسسه بازپروری معتادان به امور جنسی اینترنتی در لوس آنجلس انجام شده است، نشان می دهد که هر هفته 25 میلیون آمریکایی به سایتهای اینترنتی ویژه امور جنسی متصل می شوند و بطور کلی 6 درصد از بازدیدکنندگان اینترنتی ، به دنبال موضوعاتی مرتبط با امور جنسی هستند.همینطور کارشناسی فعال در این زمینه از تجربیات خود در ایران اینگونه می گوید که در معالجه صدها کاربر اینترنتی، اعم از کودکان، نوجوانان و سایر گروههای سنی و نیز افراد متأهل در ایران نشان می دهد که 17 درصد این افراد به یکی از سایتهای غیراخلاقی متصل بوده اند.

کاربران اینترنتی نشان داده اند که شدیدا به سمت پیام های دارای بار جنسی گرایش دارند. در سایت های خبری ایرانی وقتی یک مطلب در تیتر و محتوای خود از کلمات جنسی و... استفاده کرده باشد یا کمی محتوای مطلب بدان سمت گرایش نشان دهد، میزان بازدید ان مطلب، قابل توجه خواهد بود. فارغ از این تعداد سایت های ایرانی پرنو رو به رشد و دارای مخاطبان مخصوص به خود می باشند.این نشان می دهد که کاربران در گردش های اینترنتی خود چهارچوب اخلاقی خاصی تعریف نمی کنند و گاهی وبگردی های بی هدف با عث می شود تا نتوانند از این دام ها فرار کنند. البته آمارها از کاهش جستجوی محتوای غیر اخلاقی به صورت مستقیم خبر می دهند اما باید مواظب مواجه های غیر مستقیم بود و نباید فعالیت های دشمن در این زمینه را نادیده گرفت.

باید توجه داشت که این جریانات بطور برنامه ریزی شده به دنبال تبدیل مسائل جنسی به عنوان یک سرگرمی برای جوانان است و می خواهد قبح غیر ارزش ها را در جامعه ریخته و انها را چون یک ارزش در سبک زندگی مردم وارد کنند که از قبل آن به مقاصد فرهنگی و اقتصادی خود برسد
کلام آخر

آمار ها از مدیریت کشورهای غربی به عنوان موسس بزرگترین سایت های مستهجن آنلاین حکایت دارد. مدیریتی که دایره خود را فراتر از مرزهایش برده و در جنگ نرم به دنبال فتح افکارعمومی سایر ملت ها و مذاهب هم هست. این امر را در راستای حمایت از محصولات مستهجن و تولید آن به شکل بومی هر ملتی می توان مشاهده نمود. در میان همه فرهنگ های مورد هجمه مثل همیشه ایران نیز از قلم نیفتاده و در این زمینه نیز فعال هستند . در طی سالیان اخیر چندین سایت مستهجن منهدم و مدیران انها نیز دستگیر شده اند. سایت هایی که از بدو آغاز به کار تا زمان توقیف تا سه میلیون بار نیز بازدید داشته اند! معاون دادستان تهران درباره مدیریت اینگونه سایت ها می گوید:"تمام متهمان به ارتباط با عوامل بیگانه اعتراف كرده‌اند و حتی چك‌ها و پول‌هایی كه این افراد از عوامل خارجی دریافت كرده‌اند، به صورت مستند در پرونده‌های آنها موجود است. علاوه بر این، مكالمات و مكاتباتی هم كه از طریق اینترنت با عوامل بیگانه داشته‌اند، به عنوان مدرك در پرونده‌هایشان وجود دارد "



باید توجه داشت که این جریانات بطور برنامه ریزی شده به دنبال تبدیل مسائل جنسی به عنوان یک سرگرمی برای جوانان است و می خواهد قبح غیر ارزش ها را در جامعه ریخته و انها را چون یک ارزش در سبک زندگی مردم وارد کنند که از قبل آن به مقاصد فرهنگی و اقتصادی خود برسد. نحوه مقابله با این جریانات علاوه بر آگاهی بخشی به افکار عمومی و افزایش سواد رسانه ای افراد؛ تقویت فرهنگ دینی مردم است تا چهارچوب های اخلاقی در جامعه، خود به طور ناخودآگاه اینگونه مسائل را فیلتر کند حتی اگر فیلتری در کار نباشد.

عطالله باباپور

منبع:بخش ارتباطات تبیان 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دانلود آر

نویسندگان

بخش ویژه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 6314
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




نمایش بهتر وبلاگ با مرورگر فایر فاکس .